آموزش سئوی سایت

By:

قطعا همه ما دوست داریم که سایت ما در نتایج جستجو در صفحه اول موتورهای جستجو و بخصوص در گوگل نمایش داده شود. موتورهای جستجوگر گوگل با ربات هایی که الگوریتم های تقریبا پیچیده ای دارند با خزش (crawl) در سایت ها و کلید واژه ها سعی در شناسایی و رتبه بندی سایت ها می کنند. صفحه اول و مورد اول آرزوی هر وب مستری است. که این امر لزوم آموزش سئو را برای ما کاملا مشخص میکند. آمار نشان داده که اگر سایت در اولین نتیجه جستجو ظاهر شود در دسکتاپ 30 درصد و موبایل 22 درصد کلیک خور خواهد داشت. البته همیشه هم این طور نیست و عوامل دیگری از قبیل عکس ها و یا مپ گوگل نیز تاثیر دارند و ممکن است از این 30 درصد کم یا اضافه نمایند.

لازم است در ابتدای آموزش سئو یک سری تعاریف کلی بیان شود.

SERP : به هرچیزی که در اینترنت جستجو کنید گفته می شود.

سئو داخلی (on page seo): بهینه سازی موارد داخلی یک سایت از قبیل محتوا ، آدرس سایت ، عکس ها و متاتگ های سایت و …برای موتورهای جستجو

سئو خارجی : به تمامی مواردی که به بهینه سازی سایت کمک می کند ولی خارج از اون سایت سئوخارجی میگویند. مثل لینک سازی ، شبکه های اجتماعی

انواع سئو:

سئوی کلاه سفید – سئوی کلاه خاکستری – سئوی کلاه سیاه

سئوی کلاه سفید: مجموعه روش هایی که به صورت روند طبیعی سئو را افزایش می دهند که این روش ها محبوب گوگل هستند. این روش ها معمولا مدت زمان طولانی لازم دارند تا سئو را افزایش دهند مثل تولید محتوا ، انتخاب عنوان ، ایجاد بک لینک اصولی و …

سئو کلاه سیاه : تخریب روند طبیعی سئو است سریع به رتبه های برتر می رسیم. ممکن است گوگل جریمه کند و تا مدت ها و شاید همیشه از نتایج جستجو حذف کند. مثل سایت هایی که با مقالات زردنویسی که با عناوین فریبنده و غیرواقعی سعی در افزایش بازدید دارندو یا استفاده بیش از اندازه از کلمات کلیدی و لینک سازی های مخرب.

سئو خاکستری : حدفاصل بین سئو سیاه و سفید است. در واقع ممکن است این روشها زمانی سفید و بعدا طبق الگوریتم های گوگل (که البته قابل پیش بینی هم نیستند) سیاه تلقی شوند. بنابراین در استفاده از این روش ها خیلی باید احتیاط نمود. اصولا متخصصین سئو کارشان در این فیلد است.

انواع کلمات کلیدی:

سه نوع کلمه کلیدی داریم. 1- انتقال دهنده Navigational

2- اطلاعاتی Informational

3 – تراکنشی Transactional

انتقال دهنده مثل جستجوی کلمه دیجی کالا که هدف ورود به سایت مذکور است. این نوع کلمات پشتوانه ی خوبی روی سئو دارند.

اطلاعاتی : مثل نحوه پخت کیک و یا چگونگی روت اندروید

تراکنشی مثل خرید گوشی سامسونگ

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 Comments
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احمد امامی
احمد امامی
1 سال قبل

با سلام و خسته نباشید
رپارتاژنویسی چیست؟